torsdag 2 juni 2011

Om ålder..

Om nio dagar fyller jag 45..det låter gammalt när man säger det
högt..mycket äldre än 44..det får mig att tänka tillbaka på mitt liv..
jag har faktiskt ingen noja över att fylla 45..känns ganska skönt
faktiskt, livserfarenhet och trygghet, att älska och vara nöjd med
sig själv..inte ta någon skit, inte bry sig om vad andra tycker..
det är ju vad jag tycker och trivs med som är viktigt..att bara göra
som jag vill och inte vad andra tycker är passande..härlig känsla..
för trots allt finns det ingen förutom mina älskade barn som är viktigare
än jag själv..finns ingen anledning att gå omkring och må dåligt över
saker man inte kan påverka..gilla läget, välj bort saker och människor
som tar din energi, den behöver du för att hinna och orka med ditt
eget liv..så jag går med liv och lust in i mitt fytiofemte år..lycklig som
få..rik på fantastiska erfarenheter..och som min fina fína säger "ålder
är bara en siffra"..
Tjingeling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar