torsdag 17 februari 2011

Om vinter..

Samtalsämnet på allas läppar just nu..vinter..älskad och hatad..
Jag brukar tycka om vinter..lagomt med snö..lagom kallt..
men det finns inget lagomt i år..
Det är såååå kallt..hela tiden denna kyla som kryper under skinnet
på en..man vill bara kura under filten..inte gå ut..energitjuv utan dess
like..
Och snön..den förbannade snön som fullkomligt kräks ut i mängder
trots kylan..det finns inte plats för mer..vi skottar och skottar..högarna
växer, enorma blir dom..gör vägarna för smala..finns inte plats för mer
och ändå fortsätter den att vräka ner..
Jag har inte ens någon fjäll längtan kvar..vill bara ha sommar..
sol, värme och barfota i gräset..blommor, fågelkvitter och roliga grill-
fester..ligga på stranden och stekas i liten bikini..
Inte dunjackor och långkalsonger..så snälla väderguden..skona oss..
det räcker med vinter nu..

Nu är det snart dags att sova efter en lång natt på jobbet..
just den här kyliga morgonen önskar jag att jag hade en famn att kura
ihop mig i..trött och gosig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar