tisdag 8 mars 2011

Om jobbet..

Lönesamtal kan ju kännas lite onödiga i mitt jobb..finns ju inte så
mycket pengar i undersköterskebranchen..fast det är ju roligt att
höra att man är bra..att man gör ett riktigt bra jobb..=)

Idag har jag varit mycket med min kontaktperson..hon är så skör
gammal och jättesjuk..ramlade på toan igen..
sen låg hon i soffan medan jag pysslade på..hon såg ledsen ut så
jag satte mig och höll om henne..hon känner sig värdelös för att
hon inte orkar/kan ta hand om sig själv och andra, som hon alltid
gjort..den lilla stackaren..du har alltid värnat och vårdat andra och
klarat dig själv..nu ska jag ta hand om dig, värna och vårda..krama
och pyssla om sa jag och satt där en lång stund..
Det är såna gånger jag älskar mitt jobb ännu mer..vi gör skillnad..
synd att lönen inte är därefter..för vi gör verkligen ett fantastiskt jobb
i undersköterskebranschen..



Hur jag än gör..vad jag än säger så blir det fel...whats the point..

2 kommentarer:

  1. Du har alltid varit fin mot "gamlingarna" Maria!

    SvaraRadera
  2. Du låter duktig fröken.
    Tvivlar inte en sekund på det.

    SvaraRadera